248. NAP

2013.04.28 14:16

 

Egyre jobban ismerem önmagamat. Korábban nem gondolkoztam ilyeneken, de most már tudom, hogy az élet velejárója – sőt, az első lépés -, hogy megismerjük önmagunkat. Ebből jó kiindulni. Ha magamat ismerem, tisztában vagyok az értékeimmel, és azokkal is, amiken javítanom kell, sokkal világosabban látok mindent. Máshogy állok a dolgokhoz.

Nekem ebben az első nagy segítségem most az volt, hogy eszembe jutott, hogy elolvassak minél több jellemzést a horoszkópomról. A legtöbb emberre igenis igaz a nagyja, de ez függ attól is, hogy mennyire születtek bele a „jegybe” – aki a közepén van, jobban hat rá. Sosem foglalkoztam különösebben a horoszkóppal, a napi, havi lebontású humbugokkal meg végképp. Viszont az általános jellemzések sokat segítettek. Olyan dolgokat ír, amiket igazából tudtam magamról, de nem tudatosítottam. Mintha megkértem volna egy nagyon közeli ismerősömet, hogy jellemezen részletesen.

Sokat nevettem, még többet bólogattam, néha húztam a szám – mert van azért negatív is, amit nem árt tudni -, de legfőképpen örültem. Helyeseltem, és mosolyogtam, hogy igen, én ilyen ember vagyok. Szeretem magamat, szeretem ezeket a tulajdonságaimat, és igenis értékes ember vagyok. Ezáltal felerősíthetem a pozitívumokat - ugyanis most már majdnem mindet ismerem – és kijavíthatom a negatívumokat. Csodálatos. Önismeretből jeles. :) Persze még van mit tanulnom, de ez jó kiinduló pont. Mindenkinek ajánlanám ezt, és ha nem is a horoszkóp, de talán az aszcendens jobban passzol személyiségünkhöz. Sok minden befolyásolja mindezt, és nem kell mindent szó szerint venni, de útmutatónak tökéletes. Ha nem hisz benne az ember, ez akkor is tény. Valami van benne, az biztos.

Közelebb kerültem benső énemhez, igazi lényemhez. Anno nem igazán szerettem egyedül lenni - egyke vagyok, mindig a társaságot hiányoltam -, de idővel elkezdtem értékelni. Hasznosan eltölteni ezt az időt. Ez olyan dolog, amiben más nem segíthet, nem jöhet rá más az én igényeimre, vágyaimra, benső gondolataimra. Nem is kérhetem, és nem is várhatom el. Ha tudom, mit akarok, minden sokkal könnyebb. Magabiztosabb vagyok, céllal megyek a nagyvilágba. A tengéslengés nem az én műfajom. De talán senkié sem, egy idő után értelmét veszti. Ha csak úgy vagyunk, nem várunk semmit, nem élvezzük életünket, és nem vágyakozunk nap, mint nap az nem segít. Lehetek én akármilyen gazdag, ha nincsenek mellette céljaim, vágyaim. És lehetek akármilyen szegény, ha a lelki békém meglelem, és szeretet övez minden az enyém. :)