40. NAP

2012.10.02 15:29

Ma kissé feszültebben telik a napom, fogalmam sincs, hogy miért. Lehet, hogy ez a hosszan tartó borongós idő okozza? Úgy tudtam, hogy azt szeretem. Ezek szerint talán mégsem.

Rájöttem, hogy a monotonitás jót tesz a közérzetemnek. Ez eléggé meglepett. Valószínűleg ez azért van, mert mikor egyféle dolgot csinálok hosszabb ideig, ráérek gondolkodni. Ráérek arra, hogy ha negatív érzés van bennem eltereljem, keressek egy jobbat. Ez a gyakorlat igen nehezen megy ha sok dolgom van. Szinte képtelenség. Pedig már több mint 1 hónapja gyakorlom. Hajlamos vagyok ugyanis egyszerre 100féle dolgon filózni, közben pedig 5féle dolgot tenni. Lássuk be, így tényleg nehéz még figyelni is arra, hogy mikre gondolok és milyen érzést váltanak ki belőlem. :) Ezen is változtatok. Mostantól mindig megállok egy pillanatra ha egyszerre több mindent akarnék csinálni, egy gyors fontossági sorrendet állítok fel, és közben nem aggódom a többi kimaradt 100 dolog miatt. Meglátjuk hogy fog menni. Egyik könyvben olvastam, hogy ha már egy ideje a Jól-Lét lett a legfőbb szándékom (30-60 napja), akkor elkezdem majd észrevenni, hogy nagyon kevés olyan dolog van az életemben ami nem szolgál a tetszésemre. Ez elég jól hangzik!!

Most – a 40. napon – úgy érzem, hogy már nagyon sokat megtettem annak érdekében, hogy tényleg jól érezzem magam a bőrömben. Még mindig nem eleget, még mindig nem fejeződött be a folyamat, és talán soha nem is fog, mert állandóan változó lények vagyunk. Szerintem napról-napra fantasztikusabban kezelem a helyzetemet. Igaz, vannak hullámvölgyek – MÉG – de mindenből kimászok. Nem egyszerű a helyzetem, de nem is nehéz. Vannak kihívások, de ezek okozzák az örömet.

Megint elérkeztem arra a pontra, hogy sürgetném a folyamatot. Pedig azt az egyet tilos. :) Na mégis, ezt hogy magyarázzák meg egy türelmetlen embernek? Igazából, ha a hitem annyira erős lenne, akkor nem is kellene türelmesnek lennem, mert vágyaim szinte azonnal megjelennének. És ez tényleg így van! Akkor mért nem tudok még is hinni, annak érdekében, hogy mindez így lesz? Hogyan erősítsem a hitemet? Egyszerű: nincs más választásom, hinnem kell. Attól csak jobb lesz nekem, viszont ha nem hiszek akkor rosszabb. Még is mit válasszak? :)

Eldöntöttem:

Nem türelmetlenkedem, nem sietek, nem idegeskedek, nem szomorkodom.

Fordítva:

Türelmes vagyok, ráérek, nyugodt vagyok és boldog.

Mennyivel jobb érzés volt leírni ezeket a szavakat. Hihetetlen, hogy a szavaknak is milyen hatalmuk van.

A következő gyakorlatom az lesz, hogy számba veszem, hogy mim van, minek örülök, mi jó az életemben, minek vagyok hálás.